Aanvragen vervangende stempas

De burgemeester van Borsele maakt bekend dat voor de verkiezing van de leden van de gemeenteraad van Borsele, te houden in maart 2022, het volgende van toepassing is:

Om overal binnen de gemeente Borsele te kunnen stemmen heeft u een stempas ontvangen. De stempas toont aan dat u gerechtigd bent om te stemmen. Zonder de stempas kunt u uw stem niet uitbrengen. Het is daarom van groot belang dat u de stempas niet vergeet mee te nemen.

Mocht u uw stempas kwijtraken dan kunt u op twee manieren een vervangende stempas aanvragen.

1. Schriftelijk verzoek

Middels een schriftelijk verzoek kunt u een vervangende stempas aanvragen. De gemeente waar de kiezer op de dag van de kandidaatstelling (31 januari 2022) als kiezer is geregistreerd is moet het verzoekschrift uiterlijk op vrijdag 11 maart 2022 om 17:00 uur hebben ontvangen.

2. Mondeling verzoek

In plaats van een schriftelijk verzoek te doen, kunt u bij team Burgerzaken in persoon mondeling een vervangende stempas aanvragen. Dit kan geschieden tot uiterlijk vrijdag 11 maart 2022 om 17:00 uur.

Mocht u alsnog uw “oude” stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen; dat kan alleen met de nieuwe stempas. Neem bij het stemmen naast uw stempas ook een geldig identiteitsbewijs mee (bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). U bent verplicht dit te tonen aan de voorzitter van het stembureau. Voor deze verkiezing geldt dat het identiteitsdocument maximaal 5 jaar verlopen mag zijn.

Nadere informatie wordt verstrekt door team Burgerzaken van de gemeente, Stenevate 10 te Heinkenszand.