Legalisatie handtekening

Algemeen

Soms moet u kunnen aantonen dat uw handtekening ook echt van u is. Bijvoorbeeld voor een garantstelling of notariële akte. U kunt uw handtekening dan bij ons aan de balie laten legaliseren. Maak hiervoor een afspraak via onderstaande knop.

Hoe werkt het?

  • U komt persoonlijk naar de balie van het gemeentehuis. Neem het document waar u uw handtekening op gaat zetten met u mee.  
  • U zet uw handtekening waar de ambtenaar bij is.
  • De ambtenaar controleert of uw handtekening overeenkomt met de handtekening op uw legitimatie.
  • Wanneer de handtekening overeenkomt, zet de ambtenaar een stempel en een handtekening waarmee verklaard wordt dat de door u gezette handtekening echt van u is.
  • Komt u uw handtekening legaliseren voor een garantverklaring en bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan moet uw echtgenoot/partner ook zijn/haar handtekening laten legaliseren.

Wat moet u meenemen?

Om uw handtekening te laten legaliseren moet u de volgende dingen meenemen:

  • Het document waarop u de handtekening wilt plaatsen
  • Uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-Kaart of rijbewijs)
  • Een pinpas of contant geld

Kosten

De kosten zijn €8,45 per handtekening.