Uittreksel persoonsgegevens BRP

Algemeen

Een uittreksel BRP is een bewijs dat u staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente. Zo’n uittreksel kunt u bijvoorbeeld nodig hebben voor het huren van een woning of als u een auto op uw naam wilt laten zetten. U kunt een uittreksel BRP digitaal of in persoon aan de balie van de gemeente aanvragen. Wilt u het uittreksel aan de balie aanvragen? Maak dan van tevoren een afspraak.

Hoe vraagt u een uittreksel aan?

U kunt op drie manieren een uittreksel aanvragen:

Digitaal

U kunt uw uittreksel gemakkelijk hier aanvragen met uw DigiD. U ontvangt uw uittreksel dan via de mail. Wilt u het document liever op papier ontvangen? Dan kunt u dit aangeven.

Aan de balie

U kunt het uittreksel ook aan de balie aanvragen. Maak hiervoor een afspraak. U krijgt het document dan direct mee. 

Schriftelijk

Wilt u uw uittreksel schriftelijk aanvragen? Neem dan contact op met Team Burgerzaken via 0113-238383.

Wat heeft u nodig?

Om een uittreksel BRP aan te vragen heeft u het volgende nodig.

Bij een digitale aanvraag

  • Uw DigiD
  • Uw gegevens om te internetbankieren
     

Bij een aanvraag aan de balie van het gemeentehuis

  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Een pinpas of contant geld

Een uittreksel voor iemand anders aanvragen

Wilt u voor iemand anders een uittreksel aanvragen? Dat kan alleen aan de balie van het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak. Neem als u het uittreksel aan komt vragen de volgende dingen mee:

  • Een machtingsbrief van degene waarvoor u het uittreksel aanvraagt
  • Een kopie van een geldig identiteitsbewijs van degene waarvoor u het uittreksel aanvraagt.
  • Uw eigen identiteitsbewijs.

Kosten

De kosten van een uittreksel BRP zijn €8,45.